skolan och vandrarhemmet i Gammelstad!

I skolan i Luleå har dem en Ltu butik inne vid entren till skolan! Lite små sött sådär:D



Där sålde dem allt från fula tröjor, till små älgprydnads saker, till mössa, nyckelringar osv. Vem som nu vill ha sånt?! Kan iaf säga att man märkte att man var i Luleå då mkt prynader, nyckelringar va formade som små älgar:D

I luleå bodde jag på detta vandrarhem!

            

Ett mysigt vandrarhem, men med ett stort minus som säkert dem icke mörkrädda människor istället skulle se som ett pluss var att stället låg vid en kyrka!:S med massa små jätte gammla små, risiga stugor överallt!!=S (syns dock inte hur risiga dem egentligen är på bilden!) Jag kunde skymta gamla gardiner vid fönstrerna, och jag ville inte veta hur dem såg ut innuti!

Men folk idag betalar tydligt dyrt för att få bo i dessa stugor, eftersom att dem stugorna förr var till för dem människor som skulle åka till kyrkan o be, eller vara med på gudstjänst och bodde långt ifrån. Jag antar att dem är populära att bo i just för historien bakom dem?

Jag trodde först dessa stugor tillhörde vandrarhemmet o att de var där jag skulle bo, när jag vid 19.30 tiden i mörker försökte hitta vandrahemmet som låg precis efter att man passerat dessa. Tack o lov gjorde det inte det! o ja slapp bo i stugorna!:P




Mitt rum på vandrahemmet, mysigt sådant! men ensamt på kvällarna. Men vecka 39 när ja åker till Luleå igen så kommer det bli betydligt roligare, lärt känna lite folk nu=D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0