Vänner som passerat..

När man sitter såhär en måndags kväll o försöker plugga så äre lätt o slingra tankarna på annat.
O mina tankar slingrades till Sophie efter att ha kollat igenom gamla foton hemma=)

Jag hade en vän en gång, min riktigt första bästa vän Sophie. Vi gjorde allt tillsammans som små och bodde i samma trappuppgång. Det var perfekt! vi hade nära till varandra o kunde springa upp o ner till varandra i pyamas:D haha. Sophie var den som alltid fanns där då vid den tiden. Så som när min mamma dog så stannade hon kvar medans mina andra vänner gick flera steg bort och försvann. Jag har så många galna minnen med Sophie att de är sjukt!:)

När hon var 15 år och jag 13 år hände något som inte fick ske...
Sophie som inte tålde nötter vråkade en dag få i sig en bit chocklad innehållande nötmassa.. Det dog hon av. Halsen svulnade liksom igen så att hon inte kunde andas. Hon var död i 20 minuter innan man fick igång hennes hjärta igen, men då hade hon fått såna pass skador att hon blev förklarad hjärndöd. Min bästa vän var borta. Några dagar innan det hända så hade vi haft en myskväll tillsammans. Den kommer ja aldrig att glömma! =) Min fina fina vän <3

Jag tycker absolut inte synd om mig sjäälv när jag skriver det här inlägget!=)
Jag är snarare lyckligt lottad som fått så fina vänner som jag har idag!! så som t ex Jessica och Isa som ja kallar mina bästa vänner i livet<3 Ni är helt underbara och jag är glad att ja fått träffa såna personer som ni<3 Älskar er!:D

Men jag ska såklart inte förneka att även Sohpie är en stor saknad i mitt hjärta...
Men det kommer hon föralltid vara <3 =)


Någon dag ska jag tatuera in två fjärillar, en på handleden och en vid axeln. Den ena kommer symbolisera Sophie och den ena mamma! =) det finns bara en Sophie , i himelen<3

 hämtad från: http://www.expressen.se/nyheter/1.18033/hela-familjen-hos-sophie-nar-doktorn-slog-av-respiratorn.


Kommentarer
Postat av: jessica

ÅÅÅ JAG ÄLSKAR DIG EMMA!!!! FINNS ALLTID HÄR FÖR DIG!

2010-10-27 @ 20:09:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0