Aww Jävla sl kontrollanter!...

Aaaaaaaarrg!!!!! Kom till Hudiinge i morse, o där står typ 5 st slkontrollanter på rad o kollar allas sl kort.
Jag har såkklart sl kort, men reducerat o åkte såklart dit på det...

Ljög ihop lite snabbt om att ja lånat min lillsyrras sl kort eftersom ja va så stressad i morse, dem gav mig en räkning på 1200 jävla spän!! o sa åt mig att isåfall skicka iväg ett mejl till sl o förklara situationen... Men dem tog iaf inte från mig sl kortet eftersom det va min " lillsyrras" så istället för att betala ett nytt som ja egentligen skulle behövt göra för 500 kr så kan ja istället lägga till den summan på mitt reducerade kort så att ja kan åka "lagligt" istället...

Saningen svider ...! den där räkningen svider! men ja har åkt på reducerat nu i typ 1 år så ja borde ha tjänat på att åkt billigare iaf tror ja.. Hoppas ja!

Iaf ! slängde ihop ett argt mejl till sl o skrev att ja o min kompis som är strax under 18 år förväxlat våra kort eftersom dem ser precis likadana ut o att man inte ser om kortet är reducerat eller ej. Skrev att dem isåfall borde fixa korten så man ser skillnad på dem!! O att ja inte skulle behöva betala för ett sånt misstag som är så lätt att göra ;) Får se vad dem svarar..

Har annars haft en bra dag , o pluggat i huddinge. Nu sitter ja i Tullinges bibliotek o väntar på att dra hem till Hannes mamma o fira hannes:)

Min älskling fyller ju 23 år idag!!! =D Jag älskar dig! <3


Kommentarer
Postat av: jessica

men emma, korten ser inte exakt ikadana ut(a) hahah!

i huddinge står dom väldigt ofta vid spärrarna och kollar korten påalla som kommer... kom ihåg de:)

men misstänkte dom att du inte var 18 eftersom att du åkte fast?

tyckte dom att du såg äldre ut elöler blöev du nervös och "försa" dig själv genom att bli nervös?



kram på dig vännen

2010-10-05 @ 20:35:07
Postat av: Svar Jessica // Emma

hahah dem ser visst likadana ut :P

Dem såg att det va reducerat o frågade hur gammal ja va o ja blev nervös o sa 21 :P

Sen ljög ja ihop att det va min lillsyrras :D så dem tog iaf inte mitt kort vilket dem annars hade gjort =)

aja bara betala skit summan.... =( ska aldrig mer gå av i Huddinge hahah:D

2010-10-05 @ 22:19:02
Postat av: Anonym

sen om ja hade sagt 18 så hade väl dem ändå frågat efter legg, o hade ja sagt att det var hemma hade dem säkert frågat om person nr eller nått. Lika bra o säga den rätta åldern men att det va "lillsyrrans" kort haha,. Men måste fan börja åka lagligt nu!!:S

2010-10-05 @ 22:36:39
Postat av: jessica

hahaha! stackare! förstår att du blev nervös pch sa som de va, men egentligen skulle du ha ljugit:) ett personummer är ju bara o hitta på;)

2010-10-06 @ 13:07:17
Postat av: Ella

Hej, måste bara kommentera på detta inlägg (kom upp i google efetr min sökning haha) jag åkte fast idag, fyfan vad 1200kr svider... speciell för en sån här grej! har åkt på reducerat i 4år nu... har åkt fast 2gånger. första gången snackade jag engelska och låtsades inte första ett skit av vad kontrollanten sa, hon tröttnade till slut :) men idag gick det inte. jag sa att jag var 18, född 92... men sen skulle jag skriva upp person nummer tyckte dom... kan man vägra detta? hade ingen lust att testa. ser dom om korten är reducerade? dom har ju nån apparat... men tror inte dom ser vad du betalat, om detta är fallet så kan dom ju inte begära att man ska visa leg. aja osis för oss båda...

2010-10-14 @ 20:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0