Om ordet Jag älskar dig

Idag på jobbet disskuterade jag o några av mina arbetskollegor om vad "jag älskar dig" innebär.
Jag blev smått irriterad då alla jag pratade med inte hade samma tankar, och ansåg att jag inte kunde älska min pojkvän av vissa orsaker.

Smått irrterad över vad dem sagt, pågrund av att dem hade tok fel, så kom jag underfund med att det inte går att disskutera vad vad ordet " jag älskar dig" innebär, då människor ser det på såp olika vis.
Vissa säger att man älskar någon då man planerar barn o giftemål, eller att man bara kan börja älska någon när man varit tillsammans i flera år eller att man älskar någon när man känner behovet att man måste prata med varandra varje dag o slutatr att gå ut o festa och bara är med varandra istället.

Min betydelse är: att man endas kan känna det i hjärtat. Jag började älska Hannes när jag började känna mig tryggare i vårt förhållande, o när jagh inte var rädd att han inte skulle träffa andra under dem dagar då vi inte pratar och när när mitt hjärta talade om det för mig.
Det stör mig att folk kan säga till personer att dem inte älskar (vem de nu är) för alla människor börjar älska andras på helt olika vis.

Jag vet vad kärlek är, och jag vet hur det är att älska någon. Och det är egentligen det enda som betyder något!=) <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0