Vad är kunskap o hur kan den användas?

Det satt jag och lyssnade på i 2 timmar idag. Men det va rätt intressant =)
Men när vi började komma in på det där med universum o på vilket sätt det skulle va rätt /absolut kunskap att universum är oöndligt osv.. så blev det lite knas i min hjärna.

Man kan ju egentligen inte på nått sätt säga att universum är oändligt, det är bara nått forskare kommit fram till genom vetenskapen, men det finns ju egentligen inga direkta bevis på att det skulle vara så. Så är det kunskap då? om det är ett påstående. Är det absolut fakta? dvs fakta som man inte kan problemisera, ren fakta. objektivt?

Man blir yr av sånt där..! Vetenskap ser jag inte riktigt som fakta, eller direkt kunskap så, vetenskaplig kunskap ändras , och kan aldrig direkt fastställas då tekniken hela tiden utvecklas.
Men det är ju däremot allmänbildning i nuet så kunskap är det iof alltid.

Så nu vet ni ;) haha

Skolan har annars gått bra =) hade mitt första seminarium och vi hade värdens bästa lärare:D

Igår fick jag föresten reda på att mina blodvärden va dåliga:( blodcentralen ringe mig och sa att jag skulle kontakta vårdcentralen, det låg på 104 när man som minst ska ha som tjej ca 117.
Där förklaras min trötthet, illamående och yrsel.

Förra gången jag tog blodvärdet va för ca 6 månader sen.
Då låg det på något med 123. Då åt jag även mindre o vägde mindre.
Jag trodde att mina värden skulle vara rätt bra nu när jag börjat äta mer än vad jag gjorde förr.

Ringde vårdcentralen i morse, fick en akut tid kl 11. Vilket ja inte kunde säga ja till. Eftersom jag hade lektion då.
Och ja! Skolan går före hälsan just nu! Vill inte missa något =)
Jag hoppas på att dem har tid i morgon efter skolan.

Nu ska jag läsa igenom en bok som jag läste ut igår men som borde upprepas lite så jag är beredd för föreläsningen i morgon=)

Pussssss*


Kommentarer
Postat av: Anonym

sådant man blir yr av att ana sig till att man kanske förstår är skithäftigt, om det sedan räknas som absolut beror det ofta på ett fanatiskt behov av att alltid ha rätt, men hur kul är det?. Att inte kunna skratta åt sig själv, wow häftig föreläsning du!

2010-01-21 @ 22:41:53
Postat av: Svar:

haha jag kunde inte sagt det bättre själv !=)

Det va en bra föreläsning!:P

2010-01-22 @ 07:36:48
URL: http://omemmawk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0