Dags o plugga..

Fick ett ryck och började städa lite, nu är jag fixad och full med energie så tänkte passa på att faktiskt plugga!

I morrn ska jag och min grupp redovisa våra texter som vi ska ha analyserat ur ett genusperspektiv.
Jag tog boken Pippi långstrump och analyserade den:P
En bra bok om man ska analysera ur ett genusperspketiv då pippi visar ett avvikande beetende från ett rådande könsmönster :P
Men sen också så kan jag skriva om tommy och annika där astrid Lindgren tydligt fördelat könsrollerna.
Så det finns lite att prata om iaf i morrn =)
Snart klar med texten=) Sen ska jag ägna resten av dagen till att faktiskt läsa.
jag är dålig på att läsa kurslittraturen! Blir så lätt uttråkad av att bara sitta o läsa..

Nu är det inte långt kvar tills jag flyttar..
Jag har fixat inredningshjälp så det kommer bli toppen :D Ska nog till Ikea nästa tordag^^

Nää... Nu ska jag slita mig härifrån o ta itu pluggandet..=)
ha en bra dag :D  puss*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0