Hallå:D

Nu ska jag börja skriva blogg:D

Sitter hemma just nu, hemma från regnet efter att ha jobbat i Tullinge och sen gymmat.
Gick väl halvbra att gymma idag, var som en levande zoombi på jobbet, så antar att ja var som en levande zoombi på löpbandet med:P men styrketränade mest =) sköönt!

Jesscia:D du undrade vilken högskola jag sökt!
Är så jäkla trött att gå runt med jobb ångest , lågkonjekturen suger! Men får tillräckligt med jobb så ska väl inte direkt klaga =) men man vet aldrig från månad till månad. Denna månad har jag t ex haft tur att få jobba lite kvällar på akvarellen, nästa månad vet man inte om dem ringer . Kvällar är bra, det är skönare och ger ob:P
Men jag har hyra, räkningar osv att betala, så jobb är viktigt! o att gå runt varje månad o undra om man kommer få ihop tillräckligt med pengar är hemskt, eller mest väldigt jobbigt..

Tiil saken:D
Söke på sista ansökningsdagen så blev rätt stressad^^ det blev två program.
Mitt första val var lärare ingång svenska på stockholms universitet. Den skolan ska tydligen ha dem bästa lärar programen, dooooock krävde dem engelska B vilket jag tyvär inte har:( dem andra ämnena hade ja, så det suger lite. och att börja på komvux o läsa bara engelska B känns inte lockade...
På studera.nu kan man följa sin ansökan, o där stod det att jag saknade engelska b så antar att dem tog bort mig från dem sökande?

Mitt andra o sista val var lärarprogramet på södertörn. Där läser man till förskolelärare o läser flera ämnen.
Jag vet inte direkt om förskolelärare är det jag vill bli, helst vill ja bli vårdlärare, men det ska tydligen gå att läsa till vårdlärare efter att man fått ihop ett x högskolepoäng =) utan att behöva plugga till sjuksköterska eller så. Vilket är toppen isåfall :D ska kolla upp det där lite mer^^ men till att börja med vill ja bli förskolelärare för att sen försöka plugga till vårdlärare som är 90 högskolepoäng eller bli högstadielärare.

Vi får väl se :D Det gör mig iaf absolut inget att jag isåfall kommer börja på södertörn, dem jag pratat med som går lärarprogramet där säger att det är jätte bra =) och högskolan ska enligt vad ja hört vara bra med :P

Jag vågar iaf inte hoppas att ja kommer in, med risk för att bli besviken...
Får nog reda på om jag kommer in i slutet av december eller början på januari :P
lovar o berätta hehe:P

Nu blev det ett sånt där väldigt låångt inlägg.
Skriver säkert mer ikväll, om inte, lovar jag att skriva i morgon:P
puss*


Kommentarer
Postat av: Anonym

Töntigt namn?. Nope den heter vad den är tycker jag :)

Högstadielärare uuuh minns jag rätt är det i den åldern kids är som elakast mot sina lärare, antingen har du stålnerver eller så får du det modigt val tycker jag om det blir det du bestämmer dig för!.

2009-11-25 @ 19:33:05
Postat av: jessica

åå va spännande emma! jag håller verkligen tummarna! du för höra av dig såfprt du vet nått!



och ett litet samtal här o var skulle inte skada...

(ja,jag vet, jag e lika dålig jag på att höra av mig!)



för bättra mig:)



du är duktig du emma!

2009-11-25 @ 21:00:58
Postat av: Emma

Jesscia du anar inte hur mkt jag saknar dig =(

Vet du, i morrn ringer ja dig! vi båda måste bli bättre<3 Puss <3

2009-11-25 @ 22:01:27
URL: http://omemmawk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0